Kihívás
Az 1997-ben kialakított berendezés alapját egy olyan PLC biztosította, ami kereskedelmi forgalomban már nem kapható, esetleges meghibásodása esetén az eszköz cseréje nem biztosított. A mai gyártók palettáján elérhető típusok nem kompatibilisek a régi PLC-vel.
Kihívást jelentett még, hogy a rendszert futtató PLC programot újra kellett írni, ami a teljes berendezés áttanulmányozását és megértését igényelte.
A régi villamos tervrajzok hiányosak voltak, és az évek során beiktatott átalakításokat nem tartalmazták. A módosítások rögzítésének hiánya miatt a hibakeresés és javítás nem volt biztosított, a meglévő vezérlőszekrény dokumentációját újra kellett rajzolni és kiegészíteni az összes berendezéshez kapcsolódó villamos eszközzel.
A projekt megvalósítására 2 hét állt rendelkezésünkre, ami azt jelentette, hogy ez idő alatt kellett az összes kábelt feliratozni és kikötni a PLC-ből, majd az új PLC-t felszerelni és visszakötni a vezetékeket. Ezt követően az egész rendszert le kellett tesztelni, hogy az üzem indulásakor minden hibátlanul működjön.
Megoldás
A projekt során a rendszer felmérésre szántuk a legtöbb időt, hogy megértsük a berendezés működését. Az összes eszköz (motor, pumpa, szintmérő, szelep és egyéb szenzorok) kaptak jelölőt, a vezérlőszekrényben a vezetékeket és kábeleket beazonosítottuk és dokumentáltuk.
A felmérést követte a villamos terv elkészítése, ami tartalmazta az összes vezérlésben résztvevő eszközt és az új PLC-t is. Az új rajzot nem csak PDF formában, de szerkeszthető elektronikus formában is átadtuk, így a kis módosításokat a Pénzjegynyomda, saját embereivel is tudják rögzíteni.